Mokėjimo sąskaitos
- MOKĖJIMO SĄSKAITA
- PAGRINDINĖ SĄSKAITA
Unija jums atidarys mokėjimo sąskaitą, kuria galėsite naudotis prisijungę prie el. bankininkystės „i-Unija“ arba atvykę į klientų aptarnavimo centrą. Jūsų elektroninės bankininkystės paskyra suteikia galimybę valdyti finansus internete, prisijungti prie „Sodros“, VMI, E. valdžios vartų ir kitų elektroninių paslaugų.
Pervedimai SEPA erdvėje
SEPA erdvę sudaro Europos ekonominės erdvės šalys ir Andora, Monakas, San Marinas, Šveicarija, Jungtinė Karalystė bei Vatikanas.
Svarbu: atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį IBAN formatu (t. y. privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą).
Apie Jūsų teises vykdant mokėjimus Europoje skaitykite čia.
Detali informacija apie indėlių draudimo sąlygas ir atvejus, kai indėliai nėra draudžiami ir kai taikomi indėlių draudimo išmokų mokėjimo apribojimai, pateikiama VšĮ „Indėlių ir investicijų draudimas“ interneto svetainėje www.iidraudimas.lt.
Papildomą informaciją indėlininkams rasite čia.
Unija teikia pagrindinės mokėjimo sąskaitos ir pagrindinės lengvatinės mokėjimo sąskaitos paslaugą – visų būtiniausių finansinių paslaugų krepšelį už patrauklią kainą. Maksimalų mėnesinį komisinį atlyginimą už krepšelį nustato ir viršutinę ribą kasmet peržiūri Lietuvos bankas. Lietuvos banko valdyba patvirtino, kad nuo 2025 m. sausio 1 d. maksimalus mėnesinis komisinis atlyginimas už pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą – 1,00 Eur, o socialinę paramą gaunantiems asmenims pagrindinės lengvatinės mokėjimo sąskaitos paslaugos kaina – 0,50 Eur.
Vartotojai gali laisvai pasirinkti, ar naudotis pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugų krepšeliu.
Standartinės į Lietuvos banko patvirtintą pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio sudėtį įtrauktos būtiniausios paslaugos, kurios kas mėnesį būtų teikiamos be papildomų mokesčių, yra tokios:
1. Sąskaitos atidarymas;
2. El. bankininkystė
3. Saugi prisijungimo prie jos priemonė – mobilius parašas, Smart-ID arba vienkartinį saugos kodą,
siunčiamą SMS žinute.
4. Neribotas gautų mokėjimų eurais įskaitymas;
5. Neribotas grynųjų pinigų įmokėjimas į sąskaitą;
6. Debeto kortelė Mastercard ir mokėjimo operacijos Mastercard kortele (pasirinkus mokėjimo kortelę
tinklo bankomatuose „Medus“ ir „Bankomatas.lt“ grynųjų pinigų išgryninimas iki 800 Eur –
nemokamas, viršijus 800 Eur – 0,6 proc. nuo gryninamos pinigų sumos, bet nemažiau kaip 3,00
EUR);
7. 15 bet kokių pervedimų eurais internetu kas mėnesį, įskaitant įmokas, pervedimus kredito unijos
viduje ir į kitus mokėjimo paslaugų teikėjus SEPA šalyse;
8. Grynųjų pinigų išmokėjimas:
– nemokamai 800,00 Eur per mėnesį kredito unijos aptarnavimo vietose (kasa), viršijus 800,00 Eur
– 1,00 proc. nuo sumos, bet ne mažiau kaip 3,50 Eur.
- Momentiniai pervedimai yra įvykdomi akimirksniu, visą parą ir visus metus – įskaitant poilsio ir švenčių dienas.
- Momentiniai pervedimai atliekami tik į SEPA erdvei priklausančias šalis ir jei gavėjo bankas yra prisijungęs prie momentinių mokėjimų sistemos.
- Momentiniai pervedimai vykdomi, kai pervedama suma neviršija 5 000 Eur (iki 2025 m. vasario 28 d.).
- Momentiniai pervedimai vykdomi, kai pervedama suma neviršija 15 000 Eur (nuo 2025 m. kovo 1 d.).
Paprastų pervedimų SEPA erdvėje vykdymo laikai*: | |
SEPA pervedimo nurodymo pateikimo laikas kredito unijoje | Preliminarus SEPA pervedimo gavimo laikas darbo dieną |
Nuo 00.00 iki 9.10 val. | 11.15 val. |
Nuo 9.10 iki 11.40 val. | 13.45 val. |
Nuo 11.40 iki 14.10 val. | 16.15 val. |
Nuo 14.10 iki 16.00 val. | 17.45 val. |
Nuo 16.00 iki 23:59 val. | 11.15 val. (kitą darbo dieną) |
Lėšos yra pervedamos kiekvieną dieną, išskyrus savaitgalius ir tarptautines švenčių dienas: Naujųjų metų dieną (sausio 1 d.), Velykų Didįjį penktadienį, Velykų antrą dieną, Tarptautinę darbo dieną (gegužės 1 d.), Kalėdų pirmą ir antrą dienas (gruodžio 25–26 d.). Lėšos pervedamos kelis kartus per dieną tam tikru nustatytu laiku.
*Lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą laikas priklauso nuo gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo, todėl gali būti ankstesnis arba vėlesnis nei aukščiau nurodytas.
Tai pervedimai tarp Jūsų ar kitų sąskaitų LKU grupei priklausančiose kredito unijose. Toks pervedimas gavėją pasieks nedelsiant, bet kuriuo paros metu ištisus metus – įskaitant poilsio ir švenčių dienas.
Norint gauti lėšas į savo sąskaitą kredito unijoje būtina nurodyti:
- Vardą ir pavardę / juridinio asmens pavadinimą.
- Sąskaitos kredito unijoje numerį IBAN* formatu.
- SWIFT (BIC)** kodą LCKULT22XXX.
Svarbu: atkreipkite dėmesį, kad bankai ar mokėjimo įstaigos, įskaitydami lėšas į sąskaitą, tikrina tik sąskaitos numerį, bet ne kitus pateiktus duomenis.
*IBAN (angl. International Bank Account Number) – tai privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą. Jis naudojamas visoje Europos Sąjungoje atliekant tarptautinius ir vietinius pinigų pervedimus. Savo turimo IBAN autentiškumą pasitikrinti galite čia.
**SWIFT (BIC) kodas (angl. Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) yra identifikacinis finansinės institucijos numeris, sudarytas iš 8 arba 11 simbolių. Šis kodas yra naudojamas identifikuoti mokėjimo gavėjo šalį, banką ir banko padalinį, kuriame registruota gavėjo sąskaita. LKU grupės kredito unijų SWIFT kodas – LCKULT22XXX.
Pateikti prašymą atšaukti patvirtintą mokėjimo nurodymą galima šiais būdais:
- Prisijungus prie el. bankininkystės „i-Unija“ vartotojo paskyros ir pasirinkus meniu parinktį „Mokėjimai“ – „Operacijų archyvas“. Jame reikalinga pasirinkti mokėjimo nurodymą ir atsidariusiame lange spausti „Atšaukti mokėjimą“.
- Atvykus į savo kredito uniją.
Kai mokėjimo pranešimas dar neišsiųstas gavėjo bankui ar mokėjimo įstaigai ir lėšos neįskaitytos į gavėjo sąskaitą – pinigai į sąskaitą bus sugrąžinti nedelsiant. Jei lėšos jau buvo įskaitytos į gavėjo sąskaitą, pinigai bus grąžinti tik gavus lėšų gavėjo sutikimą. Tokiu atveju prašome kreiptis į savo kredito uniją su prašymu tarpininkauti lėšų susigrąžinime.
Atkreipiame dėmesį, kad įprastai bankai ar mokėjimo įstaigos į prašymus grąžinti lėšas atsako per 15 darbo dienų. Jei gavėjo bankas ar mokėjimo įstaiga atsisako grąžinti lėšas, atsisakymo priežastį (jei tokia nurodyta) matysite prisijungę prie el. bankininkystės „i-Unija“ paskyros greta atšaukto mokėjimo nurodymo.
- Pervedimai ne SEPA erdvėje arba tarptautiniai pervedimai – tai pervedimai į valstybes, nepriklausančias SEPA erdvei.
- Norėdami atlikti pervedimą ne SEPA erdvėje, būtina atvykti į savo kredito uniją bei užpildyti pervedimo ne SEPA erdvėje formą.
- Atkreipiame dėmesį, kad pervedimai ne SEPA erdvėje vykdomi tik su SHA mokesčiais – tai kai mokėtojas moka kredito unijos nustatytus mokesčius, o gavėjas sumoka gavėjo banko mokesčius.
Svarbu: atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį.